Автор Тема: Заточване, техники и последователност.  (Прочетена 43009 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен borisgp

  • Редовен
  • ***
  • Публикации: 231
  • Reputation Power: 4
  • borisgp няма влияние.
  • диагностициран
Здравейте, интересуват ме някои детаили от заточването, за които не съм сигурен.Не видях такава тема, в която да се коментират общите принципи и техники та затова пускам нова. Дано да не изкочи някой модератор със самурайски меч минат на камък 15 000 :) и да ми резне темата. (а дано ама надали :) )

Та ето до къде съм я докарал с оскъдните ми пособия: вадя стружка от косъм; чат пат ми се получава да разцепя свободоно висящ косъм;
Тоест постигам си резултат обаче ми се ще да оптимизирам процеса.

1. През какъв грид се прескача, като финала ще е на зелена паста Гои и съответно какъв грид е добре да е последния преди нея?
2. И това, което най-силно  ме интересува е за ваденето, обръщането и обирането на косъма. След като се вади и обърне директно на по-фин абразив ли се обира?
3. Движенията за обирането задължително ли трябва да са обратни на посоката на изкарване не косъма?
4. След като ще се вади косъм на няколко различни по едрина абразиви трябва ли да се обира след всеки конкретен грид или може просто да се обърне на обратно с по-финния абразив. И ако примерно съм го изкарал на 1000, обрал съм го на 2000, след това на 2000 трябва ли пак да изкарам или следващия на който трябва да изкарам е да речем 3000.
5. Защо е задължително ваденето на косъм? Само за да ни осигури 100% равномерно заточен ръб или има и друга цел, всяко заточване ли трябва да е с вадене на косъм? И какво се случва със стоманата когато след захабяване се заточи без вадене на косъм.
6. Какво точно представлява замазването на режещия ръб-конвексиране или нещо друго се случва със стоманата?

Ако някой има идея и желание, благодаря предварително !
« Последна редакция: 05 Януари, 2014, 12:36:54 от borisgp »

Неактивен Yasenf

  • С желязо в кръвта :)
  • Управителен съвет
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 190
  • Reputation Power: 13
  • Yasenf няма влияние.
  • BRKCA MIKE 477
  • Скайп: yasenf
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #1 -: 05 Януари, 2014, 13:13:27 »
Здравейте, интересуват ме някои детаили от заточването, за които не съм сигурен.Не видях такава тема, в която да се коментират общите принципи и техники та затова пускам нова. Дано да не изкочи някой модератор със самурайски меч минат на камък 15 000 :) и да ми резне темата. (а дано ама надали :) )

Та ето до къде съм я докарал с оскъдните ми пособия: вадя стружка от косъм; чат пат ми се получава да разцепя свободоно висящ косъм;
Тоест постигам си резултат обаче ми се ще да оптимизирам процеса.

1. През какъв грид се прескача, като финала ще е на зелена паста Гои и съответно какъв грид е добре да е последния преди нея?
2. И това, което най-силно  ме интересува е за ваденето, обръщането и обирането на косъма. След като се вади и обърне директно на по-фин абразив ли се обира?
3. Движенията за обирането задължително ли трябва да са обратни на посоката на изкарване не косъма?
4. След като ще се вади косъм на няколко различни по едрина абразиви трябва ли да се обира след всеки конкретен грид или може просто да се обърне на обратно с по-финния абразив. И ако примерно съм го изкарал на 1000, обрал съм го на 2000, след това на 2000 трябва ли пак да изкарам или следващия на който трябва да изкарам е да речем 3000.
5. Защо е задължително ваденето на косъм? Само за да ни осигури 100% равномерно заточен ръб или има и друга цел, всяко заточване ли трябва да е с вадене на косъм? И какво се случва със стоманата когато след захабяване се заточи без вадене на косъм.
6. Какво точно представлява замазването на режещия ръб-конвексиране или нещо друго се случва със стоманата?

Ако някой има идея и желание, благодаря предварително !

Без да имам претенции за спец по заточването, ще споделя моите наблюдения.

1. Гридовете - според каквото имаш за точене. Примерно на ДМТ имам 6 грида и си прекарвам през всичките, когато препрофилирам, иначе 1200 и 2000 за поддръжка. С шкурките - същата работа - имам 400, 600, 800, 1200 и 2000. Според мен изреждането на близки гридове спестява търкане на по-ситния абразив. Изключенията са с едрокарбидни стомани - например Д2 и производни, където от грид 600 минавам направо на малко строп за обиране на косъма.
2. и 4. Косъма - аз лично обръщам и обирам на по-финия абразив, т.е. като излезе от двете страни просто продължавам точенето с по-финия абразив.
3. Движенията са си нормални според абразива (диамант срещу острието, шкурка/строп - срещу гърба)
5. Май не е задължително - ако само поддържаш със строп (че и керамика), според мен няма смисъл да заточваш/вадиш косъм, само минаваш ръба. Друг е въпросът, че няма как да разбереш дали минаваш ръба, освен ако не си го боядисаш с маркер например или пробваш на хартия/косми.
6. Замазването - ножът не реже агресивно, но е остър (микро трионът става много ситен). Общо взето след всеки абразив си пробвам на хартия как реже и ако реже по-трудно, връщам малко...случвало ми се е да захапва трудно ръба на А4 като го позамажа.

Колеги, поправяйте ме ако бъркам някъде да не лъжа човека.
За да бъдеш РАЗБРАН трябва да си ПРОСТ.

Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #2 -: 05 Януари, 2014, 13:24:46 »
Здравейте! Аз да попитам като абсолютен лаик, точа си S30V на шкурки като изобщо не го чувствам да подобрява качествата след 800 грид, даже обратно според мен става по-малко резлив ножа, аз ли нещо бъркам?

И друго, ножа реже супер и бръсне след като го заточа както смятам аз за добре но пуш кътинга му е трагичен. Пример. Натискам по луканка право надолу и няма резултат. Мръдвам дори и половин сантиметър - дори не се усеща как я е отрязал. Това от какво идва?

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #3 -: 05 Януари, 2014, 13:29:23 »
Аз точа на ДЦ-4 което ще рече 600-800.
Редувам двете страни с 4-5 минавания от всяка като накрая търкам по веднъж от всяка страна.
Прекарвам острието веднъж-два  пъти през ръба на дъска.
После същата процедура на керамичната част но малко по продължително
После без да режа дъската минавам директно на стропа с ГОЙ.
Резултата е дялка косъм.

Колега щом режеш висящ косъм значи правиш всичко като хората.
В крайна сметка всеки си има собствен метод но резултата е един и същи.  *нинджа*

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #4 -: 05 Януари, 2014, 13:32:12 »
Здравейте! Аз да попитам като абсолютен лаик, точа си S30V на шкурки като изобщо не го чувствам да подобрява качествата след 800 грид, даже обратно според мен става по-малко резлив ножа, аз ли нещо бъркам?

И друго, ножа реже супер и бръсне след като го заточа както смятам аз за добре но пуш кътинга му е трагичен. Пример. Натискам по луканка право надолу и няма резултат. Мръдвам дори и половин сантиметър - дори не се усеща как я е отрязал. Това от какво идва?

Луканката е мека или ножа е дебел зад режещия ръб. Аз меките луканки ги меткам във фризера и после ги режа тънко като вестник без проблем. Ама пуш кътинг на луканка ще ти е малко трудно какъвто и да е ножа.

Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #5 -: 05 Януари, 2014, 13:42:49 »
Луканката е мека или ножа е дебел зад режещия ръб. Аз меките луканки ги меткам във фризера и после ги режа тънко като вестник без проблем. Ама пуш кътинг на луканка ще ти е малко трудно какъвто и да е ножа.

Значи да не ги мисля.

Какви диамантени точила DMT ще ми препоръчате? Гледам в армса има един комплект 48 лева, 4 плочки по 70 мм, различен грид. Това струва ли си или ще дойде късо? Другите ми идват скъпо.. за един грид по 100 лева.. ще търкам на речен камик ебаси

А това ДЦ-4 какво е ?

Абе като цяло кажете какви точила ползвате? (ако може с линкове - поне към сайт на производителя за да не излезе че рекламираме някакви магазини и да стане скандал)


Неактивен grisha

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 1486
  • Reputation Power: 33
  • grisha работи за форума.grisha работи за форума.grisha работи за форума.
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #6 -: 05 Януари, 2014, 13:48:08 »
Аз имам ДМТ с фиксиран ъгъл,и забележете не ползвам диамантените плочки,ами слага шкурки над плочките.Резултатът е винаги много добър, ползвам шкурки, предимно 800,1000 и директно минавам на стоп с елмазни пасти с номер 20/14 и 14/10. След тази манипулация ножовете са прилично остри :nabira:
« Последна редакция: 05 Януари, 2014, 13:51:11 от grisha »

Неактивен Yasenf

  • С желязо в кръвта :)
  • Управителен съвет
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 190
  • Reputation Power: 13
  • Yasenf няма влияние.
  • BRKCA MIKE 477
  • Скайп: yasenf
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #7 -: 05 Януари, 2014, 14:03:45 »
Аз съм с ДМТ: две двустранни плочки (Coarse/extra course и fine/extra fine): http://www.dmtonlinestore.com/6-Double-Sided-Dia-Sharp-Bench-Stone-P17C26.aspx

DMT aligner: http://www.dmtonlinestore.com/Aligner-Deluxe-Kit-P55C27.aspx

с добавки: Extra Extra coarse и Extra Extra fine: http://www.dmtonlinestore.com/4-Diamond-Whetstone-for-use-with-Aligner-P60C27.aspx
и един заоблен с грит 600 за конвекс, но нещо не го виждам на сайта им

Две керамични плочки Спайдерко (от Triangle)  - fine/extra fine, шкурки и стропове. 



 
За да бъдеш РАЗБРАН трябва да си ПРОСТ.

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #8 -: 05 Януари, 2014, 14:09:26 »
ДЦ4 е точило на Фалкнивен, има го в армса и за сгъвайки ми върши перфектна работа.
http://arms-bg.com/%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B0%D1%80%D0%B8/%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%BE-fallkniven-diamond/ceramic-dc4.html

ДМТ то е по късо от ДЦ4 но пък за сметка на това си е доста читав комплект. За малки-средни сгъваеми ножчета ще ти върши работа ама за друго ще видиш малко зор.
Пу да знаех по рано че има такъв комплект там щех да си взема.

Също така и стропа не е лоша инвестиция, по маллко ще ти се налага да прибягваш до точене.

Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #9 -: 05 Януари, 2014, 14:12:46 »
Намерих го това ДЦ-4 (Fallkniven DC-4). То и на добра цена.

Сега въпроса е ДЦ-4 или плочките на ДМТ.

Айде да има ранообразие и да обогатяваме форумната култура аз ще зема ДМТ

Благодаря за помощта .. ще пробвам и ще споделя мнение след това.

Неактивен grisha

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 1486
  • Reputation Power: 33
  • grisha работи за форума.grisha работи за форума.grisha работи за форума.
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #10 -: 05 Януари, 2014, 14:13:27 »
Колега,ето това ти трябва и си готов ;)


Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #11 -: 05 Януари, 2014, 14:21:56 »
Колега,ето това ти трябва и си готов ;)

(Щракни за да видиш изображението.)

Строп имам. А това точило на DMT не са тия плочки за които говорех нали?
И ако реша да не се затрупвам със стропове на този който имам (от колегата от форума) с каква паста да работя?

гледам че имаш и DC-4, ти кое ще препоръчаш него или DMT 4те плочки ?

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #12 -: 05 Януари, 2014, 14:22:40 »
Много стропове много нещо. Чак толкова заигравка според мен не нужна но всеки си преценява  :nabira:

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #13 -: 05 Януари, 2014, 14:25:11 »
Строп имам. А това точило на DMT не са тия плочки за които говорех нали?
И ако реша да не се затрупвам със стропове на този който имам (от колегата от форума) с каква паста да работя?

гледам че имаш и DC-4, ти кое ще препоръчаш него или DMT 4те плочки ?
Не те са за системата с фиксирани ъгли. Комплекта за които ти говориш е с 3см по къс от ДЦ4. Грабни една линиика и виж дали ще можеш да точиш на тая дължина.

Неактивен grisha

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 1486
  • Reputation Power: 33
  • grisha работи за форума.grisha работи за форума.grisha работи за форума.
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #14 -: 05 Януари, 2014, 14:28:45 »
Строп имам. А това точило на DMT не са тия плочки за които говорех нали?
И ако реша да не се затрупвам със стропове на този който имам (от колегата от форума) с каква паста да работя?

гледам че имаш и DC-4, ти кое ще препоръчаш него или DMT 4те плочки ?

 DC-4-ката е добра за поход ,но ако искаш да точиш наистина по сериозно, то тогава ти препоръчвам ДМТ-то с фиксираният ъгъл ;)

Неактивен Yasenf

  • С желязо в кръвта :)
  • Управителен съвет
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 190
  • Reputation Power: 13
  • Yasenf няма влияние.
  • BRKCA MIKE 477
  • Скайп: yasenf
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #15 -: 05 Януари, 2014, 14:33:50 »
Строп имам. А това точило на DMT не са тия плочки за които говорех нали?
И ако реша да не се затрупвам със стропове на този който имам (от колегата от форума) с каква паста да работя?

гледам че имаш и DC-4, ти кое ще препоръчаш него или DMT 4те плочки ?
Дц4 е джобно точило с два грита - 600 на диаманта и по-малко на керамиката. С него според мен можеш да поддържаш, но трудно ще препрофилираш

ДМТ от снимката на Гриша и от моя линк е система с фиксирани ъгли и 4 грита - с нея можеш общо взето да заточиш всичко и да му промениш ъгъла. може да се ползва ръчно (без фиксираните ъгли) и пак е по-удобно от ДЦ4. На мен ми идва малко за големи ножове, освен това ако е някоя по-урсуз стомана иска много търкане, та затова и големите плочки (15х6 см) - да си улесня живота.
Тези плочки, които ги гледаш в Армс са същите като за Алайнър, но са по-къси - 70 мм спрямо 100 мм, т.е. още по-трудно ще точиш по-голям нож с тях, но Сейко си носи една зелена в джоба и прави чудеса с нея.

П.С. ДЦ4 е точно 10 см дълго, колкото са и плочките на Алайнър, разликата е в ширината ДЦ4=3 см, ДМТ = 2,5 см.
За да бъдеш РАЗБРАН трябва да си ПРОСТ.

Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #16 -: 05 Януари, 2014, 14:45:15 »
До тук разбрах че ако си взема на DMT системата с фиксирани ъгли ще мога да точа на практика всичко а и да взема пример - една-две плочки в задния джоб и за поход съм готов.

Май решението се избистря. Лошото е че струва 130 лева. Но пък по коментарите май си струва парите

Неактивен lubitel

  • Редовен
  • ***
  • Публикации: 72
  • Reputation Power: 2
  • lubitel няма влияние.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #17 -: 05 Януари, 2014, 14:47:27 »
Здравейте, интересуват ме някои детаили от заточването, за които не съм сигурен.Не видях такава тема, в която да се коментират общите принципи и техники та затова пускам нова. Дано да не изкочи някой модератор със самурайски меч минат на камък 15 000 :) и да ми резне темата. (а дано ама надали :) )

Та ето до къде съм я докарал с оскъдните ми пособия: вадя стружка от косъм; чат пат ми се получава да разцепя свободоно висящ косъм;
Тоест постигам си резултат обаче ми се ще да оптимизирам процеса.

1. През какъв грид се прескача, като финала ще е на зелена паста Гои и съответно какъв грид е добре да е последния преди нея?
2. И това, което най-силно  ме интересува е за ваденето, обръщането и обирането на косъма. След като се вади и обърне директно на по-фин абразив ли се обира?
3. Движенията за обирането задължително ли трябва да са обратни на посоката на изкарване не косъма?
4. След като ще се вади косъм на няколко различни по едрина абразиви трябва ли да се обира след всеки конкретен грид или може просто да се обърне на обратно с по-финния абразив. И ако примерно съм го изкарал на 1000, обрал съм го на 2000, след това на 2000 трябва ли пак да изкарам или следващия на който трябва да изкарам е да речем 3000.
5. Защо е задължително ваденето на косъм? Само за да ни осигури 100% равномерно заточен ръб или има и друга цел, всяко заточване ли трябва да е с вадене на косъм? И какво се случва със стоманата когато след захабяване се заточи без вадене на косъм.
6. Какво точно представлява замазването на режещия ръб-конвексиране или нещо друго се случва със стоманата?

Ако някой има идея и желание, благодаря предварително !

Много странни въпроси за човек на ниво "разцепване на свободно висящ косъм". Как и с какво си разцепил косъма незнам, но това е много високо ниво, поне според мен и мойте скромни разбирания.
Що се отнася до грита, по принцип препоръчват да се умножава предния с 2 до 3 пъти и това се прави не за друго, а за да се спести време. Ако си достатъчно упорит и изключително еднотипен в движенията си (което е тънкостта) то можеш да започнеш и на 3000 и да завършиш на него. Пастата ГОИ я дават около 0,9 микрона или Шаптон 16000, та до тази зърненост може да си избираш по твой избор и възможности.
Що се отнася до косъма, няма как да се точи без косъм, искаме или не той си се появява, това всъщност е свойство на метала. При много малка зърненост този косъм не се усеща, но пак съществува. Замазването е нещо по-интересно, според мен има два случая, в които ние казваме замазване. В първия правим косъма много фин и той се отчупва незабележимо след което ножа вече не реже и втория случай е когато самата стомана е със специфична форма и едрина на зърното (прахова) и когато е заточена до много фин абразив, а самия режещ ръб не може да я държи, тогава просто се отнемат мартензитните зърна от режещия ръб и той не реже. Това разбира се си е мое лично мнение!
TANTUM POSSUMUS, QUANTUM SQIMUS!

Неактивен Yasenf

  • С желязо в кръвта :)
  • Управителен съвет
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 190
  • Reputation Power: 13
  • Yasenf няма влияние.
  • BRKCA MIKE 477
  • Скайп: yasenf
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #18 -: 05 Януари, 2014, 14:49:45 »
До тук разбрах че ако си взема на DMT системата с фиксирани ъгли ще мога да точа на практика всичко а и да взема пример - една-две плочки в задния джоб и за поход съм готов.

Май решението се избистря. Лошото е че струва 130 лева. Но пък по коментарите май си струва парите
Ако не ти се дават, може и шкурки да вземеш - те са най-бюджетния вариант. Но общо взето или ДМт алайнър, или пък Спайдерко Триангъл - като система.
За да бъдеш РАЗБРАН трябва да си ПРОСТ.

Неактивен peachlover

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 514
  • Reputation Power: 21
  • peachlover някой го чете.peachlover някой го чете.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #19 -: 05 Януари, 2014, 14:55:25 »
Ако не ти се дават, може и шкурки да вземеш - те са най-бюджетния вариант. Но общо взето или ДМт алайнър, или пък Спайдерко Триангъл - като система.

Сега съм на шкурки. Прикрепям на стропа и жуля. Обаче нещо не е моя начин май, то си иска ръчичка а това в магазина не се продава.

Ще взема ДМТ-то поне по-малко да зависи от мен.

Благодаря много на всички които изказаха мнение и дадоха съвет. Извинявам се на колегата че му замазах темата.

Жоро

  • Гост
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #20 -: 05 Януари, 2014, 14:57:45 »
До тук разбрах че ако си взема на DMT системата с фиксирани ъгли ще мога да точа на практика всичко а и да взема пример - една-две плочки в задния джоб и за поход съм готов.

Май решението се избистря. Лошото е че струва 130 лева. Но пък по коментарите май си струва парите
Колега виж във темата на Colonelo - DMT Aligner е 105 лв. *palec* :nabira:

Неактивен Добри

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 657
  • Reputation Power: 15
  • Добри няма влияние.
  • често подпийнал
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #21 -: 05 Януари, 2014, 14:59:08 »
Тука е за 105лв ДМТто http://www.metalblade.eu/viewtopic.php?f=26&t=1307

Неактивен borisgp

  • Редовен
  • ***
  • Публикации: 231
  • Reputation Power: 4
  • borisgp няма влияние.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #22 -: 05 Януари, 2014, 15:21:52 »
Без да имам претенции за спец по заточването, ще споделя моите наблюдения.

1. Гридовете - според каквото имаш за точене. Примерно на ДМТ имам 6 грида и си прекарвам през всичките, когато препрофилирам, иначе 1200 и 2000 за поддръжка. С шкурките - същата работа - имам 400, 600, 800, 1200 и 2000. Според мен изреждането на близки гридове спестява търкане на по-ситния абразив. Изключенията са с едрокарбидни стомани - например Д2 и производни, където от грид 600 минавам направо на малко строп за обиране на косъма.
2. и 4. Косъма - аз лично обръщам и обирам на по-финия абразив, т.е. като излезе от двете страни просто продължавам точенето с по-финия абразив.
3. Движенията са си нормални според абразива (диамант срещу острието, шкурка/строп - срещу гърба)
5. Май не е задължително - ако само поддържаш със строп (че и керамика), според мен няма смисъл да заточваш/вадиш косъм, само минаваш ръба. Друг е въпросът, че няма как да разбереш дали минаваш ръба, освен ако не си го боядисаш с маркер например или пробваш на хартия/косми.
6. Замазването - ножът не реже агресивно, но е остър (микро трионът става много ситен). Общо взето след всеки абразив си пробвам на хартия как реже и ако реже по-трудно, връщам малко...случвало ми се е да захапва трудно ръба на А4 като го позамажа.

Колеги, поправяйте ме ако бъркам някъде да не лъжа човека.


Благодаря за споделения опит! Аз също като замажа връщам назад, но не ми се е случвало полиран режещ ръб да е агресивен, но пък май държи повече.

Много странни въпроси за човек на ниво "разцепване на свободно висящ косъм". Как и с какво си разцепил косъма незнам, но това е много високо ниво, поне според мен и мойте скромни разбирания.
Що се отнася до грита, по принцип препоръчват да се умножава предния с 2 до 3 пъти и това се прави не за друго, а за да се спести време. Ако си достатъчно упорит и изключително еднотипен в движенията си (което е тънкостта) то можеш да започнеш и на 3000 и да завършиш на него. Пастата ГОИ я дават около 0,9 микрона или Шаптон 16000, та до тази зърненост може да си избираш по твой избор и възможности.
Що се отнася до косъма, няма как да се точи без косъм, искаме или не той си се появява, това всъщност е свойство на метала. При много малка зърненост този косъм не се усеща, но пак съществува. Замазването е нещо по-интересно, според мен има два случая, в които ние казваме замазване. В първия правим косъма много фин и той се отчупва незабележимо след което ножа вече не реже и втория случай е когато самата стомана е със специфична форма и едрина на зърното (прахова) и когато е заточена до много фин абразив, а самия режещ ръб не може да я държи, тогава просто се отнемат мартензитните зърна от режещия ръб и той не реже. Това разбира се си е мое лично мнение!

Ами и на мене ми се струваше, че това с разцепването на косъма е нещо изключително и за това дълго време не съм и опитвал докато преди 1 седмица реших да опитам и като видях какво се случи се зарадвах като малко дете.
Спайдърко Тенейшъс като последно нововъдение точа постоянно него, Опинел 10 също. Като цяло след керамиката ДЦ4 шкурка 2500 и след това паста Гои нанесена на дъсчица от абанос. Стружки от косъм вадя без проблем,  *нинджа*обаче свободно висящ съм сцепвал до сега само 3 пъти и то не във всяка част на ножа.

А за замазвнето на Спайдъркото 8цр13мов след 2500 минавам на гои с повече повторения ръба става огледало обаче не е вече толкова агресивен.

Цитат
Що се отнася до косъма, няма как да се точи без косъм, искаме или не той си се появява, това всъщност е свойство на метала.

Ами ако ножа се е по захабил леко и го мина с последователни движения едната другата страна и след това малко стропинг с паста...? предполагам няма да съм извадил косъм това заточване дълоготрайно и качествено ли е  или просто поддръжка и ако не толкова дълготрайно кактко когато е иваден и обран косъма защо?

Неактивен lubitel

  • Редовен
  • ***
  • Публикации: 72
  • Reputation Power: 2
  • lubitel няма влияние.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #23 -: 05 Януари, 2014, 15:50:27 »
Ами ако ножа се е по захабил леко и го мина с последователни движения едната другата страна и след това малко стропинг с паста...? предполагам няма да съм извадил косъм това заточване дълоготрайно и качествено ли е  или просто поддръжка и ако не толкова дълготрайно кактко когато е иваден и обран косъма защо?
Колкото и леко да го минеш, ако си достигнал режещия ръб, което ако си го представиш геометрично, няма как да стане с няколко движения, ще се появи заусенец или косъм. При обратната страна най-вероятно ще го обърнеш, а с пастата ще го махнеш. Ако не се появи косъм, то не си достигнал режещия ръб. В този случай ще разчиташ само на пастата да освежи леко режещия ръб, но на по-голям (новия вече) ъгъл, затова и тази псевдо заточка няма да има дълготрайност - по-скоро след две-три среза (зависи от едрината и агресивността на пастата) ще се почувства ножа, като да не е точен.
TANTUM POSSUMUS, QUANTUM SQIMUS!

Неактивен borisgp

  • Редовен
  • ***
  • Публикации: 231
  • Reputation Power: 4
  • borisgp няма влияние.
  • диагностициран
Заточване, техники и последователност.
« Отговор #24 -: 05 Януари, 2014, 16:09:32 »
 8)  Ясно, точно това ме интересуваше.

Ето това е след керамиката на  ДЦ4 и 6-7 минавания от всяка страна на гой нанесен върху абанос (мразя конвекса)




 

Намерете ни във фейсбук ArmsBG OlightBG Batteryservice