Автор Тема: On The Road M3  (Прочетена 1497 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен kiak

  • E79 Кръстосвач
  • Напреднал
  • ****
  • Публикации: 130
  • диагностициран
    • My blog
On The Road M3
« -: 30 Август, 2018, 22:39:33 »


Предварително се извинявам за закъснението, с което представям фенера. Трябваше да го направя преди месеци. Но пък положителната страна на нещата е, че имах повече време да се запозная с него и да го тествам пълноценно. Надявам се, че представянето ще компенсира закъснението!

Фенера го получих благодарение на инициативата на Ясен Филипов и Gearbest.com
Може да си го поръчате от тук: https://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_361933.html?wid=1433363#goodsDetail

Ценовият диапазон, в зависимост от комплекта и желания тип диод е от $24 до $50 за модел 2018.







Пратката пристигна за около месец, като в това отношение нямаше никакви проблеми.

Какво може да очаквате, ако си поръчате фенера или някой друг модел от марката?

Всичко пристига в семпла кафява картонена кутия с размери приблизително 10 на 10 сантиметра с логото на компанията производител. Абсолютно по нищо не може да се предположи какво има вътре, като дори и на етикета със серийния номер няма описание на модела.



Това, което ми хареса при отварянето на кутията, че вътре всичко е отделено с прегради - зарядното е в една секция, фенера в средата, а батерията и аксесоарите са отделени в трета секция. Всичко е много компактно и подредено и определено прави приятно впечатление!

Вътрешните разделители също така подсилват кутията и вероятността да се смачка и повреди по време на доставката значително намаляват.



Към фенера има връзка за ръка, и два допълнителни О-пръстена.
Също така е включено допълнително неопреново калъфче. Лично аз не виждам никаква практическа приложимост и заради това не го ползвам. Предполагам, че би било удобно при носене на фенера в раница или ако има опасност от надраскване от други метални предмети.
Аз получих окомплектовката с батерия и зарядно. Зарядното е универсално и може да се ползва за почти всички типове литиево-йонни акумулатори.Фенерчето може да се ползва с презареждаеми 16340 и RCR123A батерии или нормални CR123. Тъй като нямам друг фенер, който да използва същия формат батерии и нямах такава налична,  исках пълната комплектация.

Зарядното изглежда стандартно, може да зарежда следните типове батерии: 18650, 17670, 18490, 14500, 16340 и 10440. Включва се към 220В мрежа с приложения кабел (не е по европейски стандарт) или към 5В с микро USB кабел.





Тестовата бройка, която получих е с CREE XM-L2 5C емитер. Светлината е топла, а интензитета на светене е 4200 cd. Максималната дистанция на осветяване е 130 метра.
Има 8 режима на светене, 5 от които постоянни и три мигащи.
Фенера се включва като бутона се задържи продължително за около секунда.
При еднократно натискане се сменят режимите във възходящ ред.
Най-слабия режим (Ultra Low) е 5 лумена и по данни на производителя би трябвало да свети с продължителност 45 часа.
Следващият режим е слаб (Low), 150 лумена с продължителност 2 часа и 30 минути.
Средният режим (Mid) е със сила 310 лумена, като издържа 1 час и 15 минути.
Най-силният режим е 650 лумена и батерията би трябвало да издържа 40 минути.
при повторно еднократно натискане на бутона се преминава в най-слабия режим.
Турбо режима се активира с двукратно натискане и е с впечатляващите на хартия 980 лумена! На практика не мисля, че са толкова, като разлика с най-силния режим има, но не е фрапираща.

Продължителност на светене при различните режими не съм засичал с точност, но се доближават до заявените (малко по-ниски са, както може да се очаква).
Когато капацитета на батерията се намали на около 10%, бутона почва да пулсира в червено, като това предупреждава, че е време да се зареди.
Учудващо за мен, при изтощаване на батерията не се получи преминаване в по-слаб режим, а фенера директно се изключи. Поради този факт, два пъти се прибирах по тъмно. При разходка по обичайния познат маршрут не е проблем, но ако сте в гора или непозната местност може да изпаднете в затруднение.

Мигащите режими се пускат с трикратно натискане, а след това с еднократно се минава от един в друг. Първо се пуска строуб, след това е режим “маяк” и накрая е SOS.

Турбо и мигащите режими могат да се активират и директно от изключено състояние.
При използване на нормалните режими има памет и фенера се пуска на силата, на която е светено последно.

От бутона няма заключване, но леко отвиване на капачката предпазва от нежелано включване. Също така, при продължително съхранение без да се ползва, е добре отново леко да се развие капачката, като по този начин се предпазва батерията.



Диода е перфектно центриран, рефлектора е тип портокалова кора, алуминиев (предполагам спомага за подобряване на охлаждането). Всичко това е защитено със закалено стъкло с антирефлексно покритие и защитен стоманен безел.





Дължината на фенера е 70 милиметра, а диаметъра му е 23. Теглото без батерия и клипс е 37, а изцяло оборудван е 59 грама. Успях успешно да го монтирам към лентата за глава на Феникс и почти без проблем може да се използва като челник. Единствената забележка, която имам в това отношение е, че като го нося отстрани на главата, ми свети директно в очилата, получава се отблясък и в резултат почти нищо не виждам напред. Естествено, при човек с нормално зрение това неудобство го няма.

Резбата на капачката е трапецовидна и анодизирана, като дойде прилично намазана със силиконова смазка. Има и един О-пръстен, който би трябвало да осигурява достатъчна водоустойчивост. По спецификация е IPX-8. Аз съм го ползвал в проливен дъжд и нямаше никакви пропуски.



Бутона е разположен отстрани. Изработен е от бяла пластмаса и има гравирани инициалите на компанията. Около него има декоративен пръстен от неръждаема стомана. Освен за включване, изключване и смяна на режимите служи и като индикатор за изтощена батерия.





В капачката има интегриран неодимов магнит, с който приложимостта на фенера многократно се увеличава. Би могъл да се свали, ако целта е максимално олекотяване (примерно ако ще се ползва като челник).







Батерията, която идва фабрично е 16340 с капацитет 700 mAh и при тестването се доближава до заявеното.

При нормално носене усещането от изработката на фенера е много добро! Накатката не е груба и не драска. Бутона лесно се открива в тъмно, дори и с ръкавици. Около него корпуса е оформен като шестоъгълник, но това е само с декоративна функция. Първоначално си мислех, че е защите против търкаляне, но диаметъра не надвишава диаметъра на главата.



Корпуса е изработен от авиационен алуминий Т6061, а цвета на анодизираното покритие е много тъмно сиво. До сега не са се появили никакви драскотини, което предполага, че самото покритие е доста твърдо.
   




Поради малката дължина и тегло, много удобно се носи в ръка. Може да се скрие в юмрук. Зимата по този начин доста успешно си топлех ръцете.

Клипса на фенера може да се сваля или обръща, като по този начин може да се носи на козирка на шапка или примерно закачен на пагон. При поставяне в джоб, фенера стои дълбоко, като почти не стърчи. Бих могъл да кажа, че е доста стегнат и няма никаква опасност от изпадане. Върху клипса също са гравирани инициалите на компанията.




Като пристигна фенера, си мислех - “ок, поредния фенер”. Първите няколко дни го вземах само него по време на разходки. Налагаше се да го зареждам през вечер и дори се случи да се прибирам по тъмно. След това реших да го нося като втори фенер и истинската му сила и приложимост се оказа при лоши метеорологични условия - мъгла, дъжд и снеговалеж. Поради топлата светлина предаването на цветовете е отлично и успешно избягвах кал и локви. Пробивността на лъча измежду капките и снежинките също е много добра. Ако се разхождах със основното осветление с неутрален или студен диод, видимостта ми силно се намаляваше и се принуждавах да свалям на по-ниски режими, ако все пак исках да видя нещо напред. При М3 не беше никакъв проблем да работи на Турбо режим и се вижда прекрасно всичко и надалеч.

Предимства:
  • Ниско тегло и размери;
  • “Топъл” диод, идеален за ползване при лоши метеорологични условия;
  • Грапав рефлектор, осигуряващ равномерен светлинен лъч;
  • Клипс за дълбоко носене, с възможност за обръщане;
  • Магнит.

Недостатъци:
  • При намаляване на батерията не преминава в по-нисък режим, с директно се изключва;
  • Няма възможност за прехвърляне от по-висок към по-нисък режим;
  • Бутона или уплътнението под стъклото не са фосфоресциращи.

Като заключение мога да кажа, че уверено бих могъл да препоръчам фенера на всеки, който търси нещо компактно и същевременно универсално за ползване на изключително достъпна цена, а за втори фенер е незаменим!



Неактивен Djack

  • Тесен специалист
  • Член на сдружението
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 1346
  • диагностициран
  • Скайп: dimodimov1083
On The Road M3
« Отговор #1 -: 30 Август, 2018, 22:44:28 »
Това реплика на Олайт ли е?

Неактивен kiak

  • E79 Кръстосвач
  • Напреднал
  • ****
  • Публикации: 130
  • диагностициран
    • My blog
On The Road M3
« Отговор #2 -: 31 Август, 2018, 09:22:48 »
На външен вид прилича, но никога не съм имал Олайт и не мога да направя сравнение.

Неактивен nokian

  • Gadgetman
  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 326
On The Road M3
« Отговор #3 -: 31 Август, 2018, 09:23:38 »
на olight S1 baton ми прилича

Активен Marcinkov

  • Дарител
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 3607
On The Road M3
« Отговор #4 -: 31 Август, 2018, 09:45:07 »
на olight S1 baton ми прилича
По-скоро е "повлиян" от Olight S10 Baton.

Неактивен nokian

  • Gadgetman
  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 326
On The Road M3
« Отговор #5 -: 31 Август, 2018, 13:06:57 »
 Да, по-скоро е S10   *palec*  :nabira:

Неактивен kiak

  • E79 Кръстосвач
  • Напреднал
  • ****
  • Публикации: 130
  • диагностициран
    • My blog
On The Road M3
« Отговор #6 -: 03 Септември, 2018, 13:31:12 »
Считано от утре (ако пристигна безпроблемно) ще съм за около 3 седмици в София. Ако някой, който има коментираните по-горе фенери на Олайт и има желание, може да направим едно паралелно сравнение.

Неактивен mastika100cc

  • Дарител
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 97
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #7 -: 03 Септември, 2018, 14:19:10 »
Едно към едно е с s10  . Различни са цвета на бутона , надписите , ако не се лъжа s10 има луминисцентен пръстен , а този няма .
Иначе е много добре направен , на мен ми е страшно удобен . Като цяло съм много доволен . :nabira:

Неактивен Stutzi

  • РОНИН.
  • Дарител
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 602
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #8 -: 04 Септември, 2018, 10:24:12 »
Единствено което не ми хареса във фенера е бутона.Доста твърд и пластмасов.Но за цената си беше много добро фенерче.Тогава беше на промоция,около 29 долара със зарядно и 25 без.Идеален подарък за някой който няма фенер и не е много капризен.

Неактивен mastika100cc

  • Дарител
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 97
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #9 -: 05 Септември, 2018, 09:27:52 »
От Гиър Бест го взех моя с промо и намаления 19.90 $ . Батерията и зарядното ми е от тук . :nabira:

Неактивен Stutzi

  • РОНИН.
  • Дарител
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 602
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #10 -: 05 Септември, 2018, 16:36:46 »
Не е като оригинала от който е копиран,но за цената си е трепач фенерче.Цветът на анодизацията е много приятен,батерията 16340,със която идва е с прилично качество.За втори/трети фенер е добър избор.

Активен ganzo_fan

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 822
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #11 -: 05 Септември, 2018, 18:10:20 »
18350 може ли пое?
— При теб конкуренцията беше жестока — отвърна Ричър. — Докато десет години по-късно бяха останали само разни лекета.

Неактивен Stutzi

  • РОНИН.
  • Дарител
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 602
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #12 -: 05 Септември, 2018, 18:23:59 »
До колкото си спомням е направен да работи само със 16340.

Неактивен Stutzi

  • РОНИН.
  • Дарител
  • Старо куче
  • *
  • Публикации: 602
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #13 -: 08 Септември, 2018, 19:44:02 »
Това че работи само със 16340 батерия,е добре от гледна точка на това че се намира много по лесно от 18350.А капацитета на 18350 е малко по голям,но няма много избор като марка/вид клетка.

Неактивен Yasenf

  • С желязо в кръвта :)
  • Управителен съвет
  • Напреднал
  • *
  • Публикации: 352
  • BRKCA MIKE 477
  • Скайп: yasenf
On The Road M3
« Отговор #14 -: 09 Септември, 2018, 08:56:56 »
Фенерчето поема само 123/16340 - пробвано. Ако искате 18350 трябва да вземете фенер 18650, за които има и къси тела - напоследък се извъдиха много такива, включително Eagle Eyes пуснаха и челник с две тела.
Иначе 18350 с хубавата химия ги правят само на едно място и сега ги има само като Keepower 1200 mah, но има много други с по-нисък капацитет, съответно по долар-два. Искаше ми се да пуснат 16340 с химията на 18350 - щяха да са около 1000 мач и високо разрядни....
За да бъдеш РАЗБРАН трябва да си ПРОСТ.

Активен ganzo_fan

  • Старо куче
  • *****
  • Публикации: 822
  • диагностициран
On The Road M3
« Отговор #15 -: 09 Септември, 2018, 10:32:27 »
Имам фенерче с две трЪби.Блф А6 се нарича,но нямам 18350.
— При теб конкуренцията беше жестока — отвърна Ричър. — Докато десет години по-късно бяха останали само разни лекета.

Неактивен kiak

  • E79 Кръстосвач
  • Напреднал
  • ****
  • Публикации: 130
  • диагностициран
    • My blog
On The Road M3
« Отговор #16 -: 26 Септември, 2018, 09:33:41 »
18350 сложих на Конвой-а на жената. Доста компактно се получи. Но в OTR M3 не става.

 

ArmsBG OlightBG Batteryservice